Ur. 1991 w Łodzi
Absolwentka Pracowni Działań Przestrzennych Mirosława Bałki na Wydziale Sztuki Mediów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (2018), gościnnie studentka Candice Breitz i Eli Cortiñas w Hochschule für Bildende Künste w Brunszwiku (stypendium DAAD na rok 2019/20), także Adama Broomberga i Olivera Chanarina na HFBK w Hamburgu (stypendium Erasmus, 2017/18). Ukończyła kulturoznawstwo na Uniwersytecie Warszawskim (2015).
W swojej pracy skupia się głównie na mechanizmach kontroli oraz procesach wpływających i eksploatujących jednostkę. Używa poetyckiego języka wizualnego do analizy restrykcyjnych reguł ustanowionych w intymnych związkach, społecznościach, państwach czy firmach oraz w stosunku do środowiska naturalnego.
Była rezydentką Muzeum Susch w Szwajcarii (2021), Artist Development Program w EIB Institute w Luksemburgu (2021) oraz w AiR Futura w Pradze (2020).
Jej prace znajdują się w kolekcjach Fondazione in Between Art Film Beatrice Bulgari, Grupy Ergo Hestia i Europejskiego Banku Inwestycyjnego, a także w kolekcjach prywatnych.
Wystawy
2022 no mental scars, no nursed grudges, eastcontemporary, Mediolan
2021 wystawa w galerii MAXXI, Rzym
2020 Proposals for a show, Galeria Wschód, Warszawa
2019 VISIO. Moving Images After Post-Internet, Palazzo Strozzi, Florencja
2019 SOON_46, Fundacji Rodziny Staraków, Warszawa
2018 Deichtorhallen, Hamburg
2018 Fondation Hippocrène, Paryż
2017 Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie (Laureatka Konkursu Artystyczna Podróż Hestii)
secondaryarchive.org/artists/agnieszka-mastalerz
Bez tytułu (Remote control)
termogramy
9 x 30x40cm, wydruk pigmentowy, papier Moab Entrada Natural Rag 190gsm
2017
Topograficzna seria termogramów przedstawia miejsca, w których podejmowano/podejmuje się wpływowe decyzje. Sposób obrazowania odwraca relację pomiędzy państwem a jednostką, zmienia kierunek kontroli i obserwacji. Przypomina noktowizję, mierzenie do celu. Termografia działa w paśmie podczerwieni, rejestruje promieniowanie cieplne emitowane przez ciała fizyczne. Wykorzystana w projekcie kamera termowizyjna umożliwiła dostrzeżenie konstrukcji wpływowych obiektów o powszechnie ograniczonej dostępności – ich organizmu i tkanki.
Prace wchodzące w skład cyklu:
Bez tytułu (Budynek Sejmu)
Bez tytułu (Trybunał Konstytucyjny)
Bez tytułu (Siedziba MSWiA)
Bez tytułu (Kancelaria Prezesa Rady Ministrów)
Bez tytułu (Sąd Okręgowy w Warszawie)
Bez tytułu (Dowództwo Garnizonu Warszawa)
Bez tytułu (Siedziba KC PZPR)
Bez tytułu (Pałac Bolesława Bieruta w Natolinie)
Bez tytułu (Warszawska willa Jürgena Stroopa)
Aktualizacja: Aleksander Mickiewicz, 11.02.2022r.