Wirtualny Leksykon Biblioteki Głównej Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie

Agnieszka Mastalerz

Absolwentka Pracowni Działań Przestrzennych prof. Mirosława Bałki na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (2018), gościnnie studentka Adama Broomberga i Olivera Chanarina w Hochschule für Bildende Künste w Hamburgu (2017/2018). Ukończyła kulturoznawstwo na Uniwersytecie Warszawskim (2015).

Korzystając najczęściej z wideo, performansu i fotografii analizuje mechanizmy kontroli wpływające na zachowanie jednostki.

Jej prace pokazywane były m.in.: w Spectra Art Space Fundacji Rodziny Staraków, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki, Królikarni – Muzeum Narodowym, a także w Bałtyckiej Galerii Sztuki Współczesnej, Trafostacji Sztuki w Szczecinie, Gdańskiej Galerii Miejskiej i galerii Labirynt w Lublinie. Brała udział w wystawach w Goldsmiths College na Uniwersytecie Londyńskim, Columbia College w Chicago, na Łotewskiej Akademii Sztuk Pięknych w Rydze, w Fondation Hippocrène w Paryżu oraz w ramach Triennale Fotografii w Hamburgu.

Jest laureatką 16. edycji konkursu Artystyczna Podróż Hestii, finalistką 9. Biennale Sztuki Młodych Rybie Oko i 7. Konkursu Fundacji Grey House. Wyróżniona Grand Prix na 12. Międzynarodowym Festiwalu Sztuki WIzualnej Inspiracje.

W latach 2013/2014 i 2015/2016 otrzymała Stypendium Rektora Akademii Sztuk Pięknych za wybitne osiągnięcia. Za obroniony w czerwcu 2016 roku dyplom licencjacki Mechanizmy dyscyplinarne uzyskała pierwsze wyróżnienie rektorskie.

Otrzymała stypendia m.st. Warszawy (2016), Marszałka Województwa Mazowieckiego, Marszałka Województwa Wielkopolskiego oraz Funduszu Popierania Twórczości ZAiKS. Jest także laureatką stypendium Deutscher Akademischer Austauschdienst na lata 2019-2021.

 

www.agnieszkamastalerz.com

www.instagram.com/agnieszkamastalerz

vimeo.com/agnieszkamastalerz

 

Bez tytułu (Remote control)
termogramy
9 x 30x40cm, wydruk pigmentowy, papier Moab Entrada Natural Rag 190gsm
2017

Topograficzna seria termogramów przedstawia miejsca, w których podejmowano/podejmuje się wpływowe decyzje. Sposób obrazowania odwraca relację pomiędzy państwem a jednostką, zmienia kierunek kontroli i obserwacji. Przypomina noktowizję, mierzenie do celu. Termografia działa w paśmie podczerwieni, rejestruje promieniowanie cieplne emitowane przez ciała fizyczne. Wykorzystana w projekcie kamera termowizyjna umożliwiła dostrzeżenie konstrukcji wpływowych obiektów o powszechnie ograniczonej dostępności – ich organizmu i tkanki.

Prace wchodzące w skład cyklu:

Bez tytułu (Budynek Sejmu)
Bez tytułu (Trybunał Konstytucyjny)
Bez tytułu (Siedziba MSWiA)
Bez tytułu (Kancelaria Prezesa Rady Ministrów)
Bez tytułu (Sąd Okręgowy w Warszawie)
Bez tytułu (Dowództwo Garnizonu Warszawa)
Bez tytułu (Siedziba KC PZPR)
Bez tytułu (Pałac Bolesława Bieruta w Natolinie)
Bez tytułu (Warszawska willa Jürgena Stroopa)