urodzona w Warszawie mieszka tam od 27 sierpnia 1996 roku.
Studiuje na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych już w drugim pokoleniu. Towarzyszyła rodzicom w obronie dyplomu, niwecząc ich perspektywy kariery artystycznej. Z bagażem doświadczeń przodków zmaga się za pośrednictwem obrazów, performansu, instalacji, obiektów, druków, słów i gestów, śpiewu archaicznego oraz sztuk walki (głównie karate), poruszając tematy różne.
WYBRANE WYSTAWY, WYBRANA DZIAŁALNOŚĆ ARTYSTYCZNA
Heavyweight//Waga cięzka, wystawa indywidualna, Stroboskop Art Space, 2019
Inwazja, Kiedyś było nam ze sobą dobrze, jeszcze raz?, organizacja wydarzenia+performans, Karrot, 2019
Interakcje, XXI Międzynarodowy Festiwal Performance w Piotrkowie Rybunalskim, performans, galeria ODA, 2019
Warsaw Art Preview, Królikarnia 2019
Nie ma miłości, Salon Akademii, 2019
Witamy w piekle #5, Śmierć Frajerom, 2019
Kissprint, wystawa, Elektrownia Powiśle, 2019
Ciało pedagogiczne, wystawa, Raster, 2019
Między świętami a majówką, wystawa indywidualna, Karrot, 2019
Szyf, wystawa indywidualna, Kaplcia, 2019
Maria Klassenberg. Ekstazy, CSW + TR Warszawa, wykonanie performansów do archiwum przygotowanego przez Anetę Grzeszykowską we współpracy z Janem Smagą, 2019
Konkus na Parę Roku 2019, wystawa, happening, performans, galeria post_ 2019
U Biegasa na golasa, performans, Noc Muzeów, Muzeum Biegasa, 2019
wystawa poplenerowa, centrala PKO BP, 2019
Katalog Galerii Entropia, BUW , aranżacja wystawy i performans, 2018
Trzy dni i trzy noce, wystawa i performans, Sinfonia Varsovia, 2018
Wihajster, freiheit, swallow, wystawa i performans, we współpracy z Berlin UdK, Salon Akademii,2018
Jak nie wolno to szybko, wystawa i performans, Przychodnia Squot, 2018
Deleni nabytku, performans Ukradena Galeria, Praha, 2017
Lost&Found, wystawa i performans, Gavu, Praha, 2017
Przerwa wakacyjna, wystawa, Salon Akademii, 2017
Nieoczekiwana zmiana miejsc, wystawa, CAT Ustka, 2017
Warszawskie Targi Designu, zin Zawszenie, 2016
Fotodokumentacja wystawy:
„Waga ciężka” Anny Rutkowskiej w Stroboskopie, Magazyn Szum, 27.11.2019